Dieet

Hoe afvallen met maïs: je hebt maar vier dagen nodig om afscheid te nemen van extra kilo’s

7views

De afslankers die het maïsdieet hebben gekozen om overtollig gewicht kwijt te raken verzekeren: het helpt effectief om een paar extra kilo’s kwijt te raken.

Een ander onmiskenbaar pluspunt van het dieet is dat je er maar vier dagen op hoeft te zitten.

Maïs Dieet Menu

Dag 1 bestaat uit vier maaltijden, waarbij je 400 g maïs eet (ongeveer 2 kolven) en een salade van komkommer, tomaat, wortel, paprika en verse kruiden van peterselie, dille en groene ui, aangekleed met olijfolie.

Dag 2: vergelijkbaar met dag 1.

Dag 3: verlaag de portie maïs tot 200 g en voeg groenten en fruit toe (alles kan worden toegevoegd, behalve druiven en bananen).

Dag 4: vergelijkbaar met dag 3.

Als er geen verse maïs beschikbaar is, vervang het dan door in water gekookte maïsmeel, waarbij je het volume behoudt.

Voeding na het dieet

Nadat je het dieet hebt afgerond, moet je om de behaalde resultaten te behouden niet meteen alle voedingsmiddelen die je hebt opgegeven in je dieet opnemen.

Als ontbijt kun je het beste kiezen voor een stukje gekookte kipfilet of kaas, omdat dit gezonde en caloriearme voedingsmiddelen zijn. Vet en calorierijk voedsel wordt pas na een week aanbevolen.

Even ter herinnering: het maïsdieet heeft, net als andere diëten, zijn contra-indicaties – een consult met je arts is niet overbodig.

Eerder schreef “BelNews” hoe je munt kunt gebruiken in de strijd tegen overgewicht.