Dieet

Hoe je het verlangen naar zoetigheid kunt verminderen: volg 3 eenvoudige regels

6views

Veel lijners beschouwen suiker als een van hun grootste “vijanden”.

Overmatige liefde voor zoetigheid staat gewichtsverlies echt in de weg.

Om het proces van afvallen niet te stoppen en te vertragen, is het wenselijk om de suikerinname te verminderen.

Maar wat te doen als het negeren van je favoriete snoepjes, gebak, koekjes en chocolaatjes geen optie is?

Het blijkt dat het verminderen van trek in zoetigheid heel reëel is. Om dit te doen, moet je drie eenvoudige regels volgen.

Je hoeft het niet op te geven

Probeer jezelf niet meteen volledig te verbannen van het eten van zoetigheid.

Het opgeven van suikerhoudende voedingsmiddelen moet geleidelijk gebeuren. Abruptheid zal zeker leiden tot een “crash”.

Verminder de hoeveelheid suiker die je consumeert in stappen. En dan zul je gemakkelijker overgaan op een gezond dieet.

Eet gezonde voeding

De drang om iets zoets te eten is niet altijd omdat het lichaam nog een “suiker-fix” nodig heeft.

Vaak verwarren mensen hunkering naar zoetigheid met een eenvoudig verlangen om te eten of met trek.

Eet iets gezonds (ontbijtgranen, groenten) of drink een glas water.

Vaak is het zo dat een standaard lunch en dorstlesser iemand van zijn zoete trek afhelpt.

Als het verlangen naar zoetigheid aanhoudt, eet dan wat honing of fruit.

Geef de gewoonte op om je emoties “op te kroppen”

Heel vaak is het verlangen om zoetigheid te eten het gevolg van een recente stressvolle situatie.

Misschien is het zinvol om jezelf op andere manieren af te leiden: ga wandelen, sporten, praat met een geliefde, neem een bad, kijk een komedie…

Een andere taart zal het stressniveau zeker verlagen. Maar tijdelijk. En daarna wordt het misschien erger.

Eerder vertelden we je hoe je kunt afvallen met maïs.