Dieet

Hoe te eten na je 45e: dit dieet verlaagt het risico op een hartaanval en beroerte met 50%

7views

Na de leeftijd van 40-45 is een goed moment om na te denken over je gezondheid. Er wordt aangenomen dat de gezondheid van hart en bloedvaten het eerste is waar je naar moet kijken.

Bijgevolg moet je nadenken over het bestrijden van overgewicht, en dus over een gezond dieet.

Hoe te eten na je 45e

Het mediterrane dieet is geschikt als je ouder bent dan 45 en de risico’s op ziekten wilt verminderen, naaste familieleden in de familie hebt met diabetes, hart- en vaatziekten, kanker, of als je gewoon wilt afvallen en er jonger uit wilt zien, – citeert “Khibiny.ru” de woorden van Dr. Maria Prashnova.

Het is het mediterrane dieet dat als nuttig wordt beschouwd in de strijd tegen overgewicht, evenals een middel ter preventie van hart- en vaatziekten.

Het volgen van dit dieet vermindert het risico op hartaanvallen en beroertes met meer dan 50%, verzekert de specialist.

De voordelen van het dieet zijn wetenschappelijk bewezen, het is comfortabel en houdt niet in dat je een aantal vertrouwde voedingsmiddelen moet opgeven, het sluit uithongering uit.

Het kan permanent gevolgd worden, waardoor je je gewicht weer op peil kunt brengen zonder het risico dat je verloren kilo’s terugkrijgt.

Het houdt in dat je plantaardig voedsel, boter, zuivel, noten, gevogelte en zeevruchten in je dieet opneemt.

Je moet echter een dieet kiezen na overleg met je arts.

Eerder vertelden we je hoeveel aardbeien je op een dag zonder schade kunt eten.