Dieet

Is het waar dat varkensvlees geen plaats heeft in een gezond dieet: voedingsdeskundige ontkracht populaire mythe

8views

Vet en rood vlees wordt vaak de vijand van de gezondheid genoemd en daardoor is de publieke perceptie dat het ongezond is en dat varkensvlees daarom geen plaats heeft in een gezond dieet.

Maar voedingsdeskundigen hebben zoiets niet gezegd en zeggen zelfs, integendeel, dat varkensvlees noodzakelijk is voor het normaal functioneren van het lichaam.

Varkensvlees is rijk aan vitamine B1 – 34,7 % van de dagelijkse norm, B4 – 15 %, B6 – 16,5 %, PP – 29 %, kalium – 11,4 %, fosfor – 20,5 %, kobalt – 80 % (het is de meeste van mineralen), molybdeen – 18,6 %, chroom – 27 %, zink – 17,3 %, – vertelde in een interview aan NEWS.ru voedingsdeskundige Lyudmila Mikityuk.

Daarom moet varkensvlees niet worden uitgesloten van het dieet, maar het is wenselijk om het niet meer dan twee keer per 7 dagen te consumeren in de hoeveelheid van 100-150 gram (een portie).

Contra-indicaties

Varkensvlees mag niet worden geconsumeerd in aanwezigheid van gastro-intestinale ziekten, bij ontsteking of beschadiging van de slijmvliezen van het maagdarmkanaal en bij een verminderde spijsverteringsfunctie.

Zoals de specialist opmerkt, is varkensvlees en elk ander rood vlees in de laatste twee gevallen strikt gecontra-indiceerd.

Eerder vertelden we je wat je moest doen als je haar begon uit te vallen na een dieet.