Dieet

Van deze voedingsmiddelen krijg je gegarandeerd overgewicht: voedingsmiddelen die bijdragen aan lichaamsvet

6views

In de wereld van vandaag letten steeds meer mensen op hun voeding. Maar is het altijd mogelijk om goed te eten?

Er zijn basisvoedingsmiddelen die bijna iedereen eet en die een belangrijke reden zijn voor gewichtstoename. Dit zijn de voedingsmiddelen die het waard zijn om wat uitgebreider over te praten.

Suiker en snoep

Wie kan zich een leven zonder zoetigheid voorstellen? Bijna iedereen begrijpt de schadelijkheid, maar geheelonthouding is in de meeste gevallen onmogelijk. Het volgende moet zoveel mogelijk uit je dieet worden geweerd.

  1. Koolzuurhoudende dranken.
  2. Snoep.
  3. IJs.

Ze de hele tijd eten is zeker geen goed idee. Vooral omdat veel zoetigheden slechts een tijdelijk gevoel van verzadiging geven.

Wit brood en gebak

Wit brood, broodjes en andere producten van geraffineerd meel dragen ook aanzienlijk bij aan gewichtstoename. Deze producten bevatten weinig vezels en voedingsstoffen, maar veel calorieën en snelle koolhydraten.

Vette en bewerkte vleesproducten

Worsten, bacon en andere bewerkte vleesproducten bevatten vaak veel verzadigd vet en calorieën. Deze producten kunnen ook toegevoegde suikers en conserveringsmiddelen bevatten die de stofwisseling van het lichaam negatief beïnvloeden.

Fast Food

Fastfood, waaronder hamburgers, patat, pizza en andere snelle snacks, is een van de grootste vijanden van een slank figuur.

Niet alleen dragen ze bij aan een snelle gewichtstoename, maar ze kunnen ook verslavend zijn, waardoor iemand ze vaker gaat eten. Zulke snacks zijn soms acceptabel, maar op permanente basis is het zeker de moeite waard om ze uit je dieet te schrappen.

Zoete dranken

Koolzuurhoudende dranken, vruchtensappen met toegevoegde suiker, energiedrankjes en sportdrankjes bevatten allemaal grote hoeveelheden verborgen suiker en calorieën.

Deze dranken stillen de honger niet en kunnen bijdragen aan overeten omdat iemand de calorieën niet meerekent in zijn totale dagelijkse dieet.

Eerder vertelden we je hoe je een dieet maakt voor lichaamsbeweging.